TLSS - Teaching and Learning Support Service

Publications


Books

Germain-Rutherford, A., La Correction phonétique en français : regard théorique et applications pédagogiques, Collection Formation Linguistique Canada, Commission of the Public  Service of the Government of Canada, 2006

Germain-Rutherford, A., Introduction au Français Langue Seconde, Collection Formation Linguistique Canada, Commission of the Public Service of the Government of Canada, 2006

Germain-Rutherford, A.Introduction au Français Langue Seconde : guide pédagogique, Collection Formation Linguistique Canada, Commission of the Public Service of the Government of Canada, 2006

Germain-Rutherford, A.Petit Manuel d’Introduction à la Transcription Phonétique, 2nd revised    edition, Canadian Scholars’ Press, Toronto, 1998

Germain-Rutherford, A., H. Germain-Simoes, S. Zoubir-Shaw, Échanges : méthode multimédia de Français Langue Seconde pour débutants, Prentice-Hall Canada Inc., 1997

Germain-Rutherford, A., H. Germain-Simoes, S. Zoubir-Shaw, Échanges : Activity Book,  Prentice-Hall Canada Inc., 1997

Germain-Rutherford, (Principal author et Project director), H. Germain-Simoes, S. Zoubir-Shaw, Manuel des instructeurs,  Prentice-Hall Canada Inc., 1997

Germain-Rutherford, A. Petit Manuel d’Introduction à la Transcription Phonétique, Canadian Scholars’ Press, Toronto, 1995

Edited Books/Special Journal issue

Enrica Piccardo, Germain-Rutherford, A., Clément, R. (Eds.). 2011. « Adopting or adapting: how European is the Common European Framework of Reference?”, Synergies Europe, Groupe d’Etudes et de Recherches pour le Français Langue Internationale (Gerflintn°6/2011

Germain-Rutherford, A (Ed.), Evaluation in the Context of Globalisation . OLBI Working Papers Vol.4.  OLBI Publications. (2012) 

Germain-Rutherford, A. & Knoerr, H. (Eds.), Individual Plurilingualism and Multilingual Communities in a context of official bilingualism, OLBI Working Papers, Vol.2(1). OLBLI Publications. (2011)

Stickler, U., Beaven, T., Ernest, P., Emke, M., Germain-Rutherford, A., Hampel, R., Hopkins, J. & Stanojewic, M., (Eds.), Teaching English with Technology (TEwT), Special Issue, Vol. 10(2), (July 2010)

Kristensen, E. et Germain-Rutherford, A. (Eds.), Proceedings of the 2004 International Consortium of Educational Development (ICED) Conference, University of Ottawa, Centre For Teaching and Learning, University of Ottawa, (2005). Published in CDRom format.

Foreword to books

Germain-Rutherford, A., How Globalizing Professions Deal With National Languages : Studies in Cultural Conflict and Cooperation. Gueldry, M. (2010). The Edwin Mellen Press. Foreword, pp.i-iii

Book Chapters

Germain-Rutherford, A. 2015. Online Communities of Practice: A Professional Development Tool for Language Educators. In R. Hampel & U. Stickler (Eds.) Developing online language teaching: research-based pedagogies and reflective practices. Palgrave Macmillan Publishers. pp.113-133

Germain-Rutherford, A. & Ernest, P. 2015. European language teachers and ICT: experiences, expectations, and training needs. In R. Hampel & U. Stickler (Eds.) Developing online language e teaching: research-based pedagogies and reflective practices. Palgrave Macmillan Publishers. pp.12-27

Germain-Rutherford, A. 2014. La dimension interculturelle dans les formations en langues étrangères: comment la favoriser et comment l’evaluer ? In Eid, Cynthia & Fadel, Fady (Eds). Les Interculturalités : État des lieux et perspectives, théories et pratiques. Coll. Proximité "didactique", Éditions E.M.E & InterCommunications, Fernelmont, Belgique. pp. 123-142 

Germain-Rutherford, A., Pothier, J.; Eid, C. & Fadel, F. 2014. Synthèse – Conclusion. In Eid, Cynthia & Fadel, Fady (Eds). Les Interculturalités : État des lieux et perspectives, théories et pratiques. Coll. Proximités "didactique", Éditions E.M.E & InterCommunications, Fernelmont, Belgique. pp. 395-399

Germain-Rutherford, A. 2009. « L’interculturel et les TIC : considérations sur la conception pédagogique de formations médiatisées en langues étrangères » in Rivens Mompean, Annick & Barbot, Marie-José (Eds). Dispositifs médiatisés en langues et accompagnement-tutorat. Collection UL3 Travaux et Recherches, CGES - Centre de Gestion de l'Édition Scientifique, Université Lille 3, (2009), pp.51-65

Germain-Rutherford, A. “Comment se vit la pédagogie universitaire à l’Université d’Ottawa ? » In Louise Langevin (Ed.).Formation et soutien à l’enseignement universitaire: Des  principes et des exemples pour inspirer l’action des administrations et des professeurs, Les Presses Universitaires du Quebec, (2007), pp. 139-156

Germain-Rutherford, A, & Diallo, B., «Défis de la formation à l'utilisation des TIC dans les universités: modèle de formation à l'intégration des TIC. » Dans Nicole Rege Colet and Marc Romainville (Dirs), La pratique enseignante en mutation à l’université, Editions de Boeck, Bruxelles, (2006), pp.153-169

Germain-Rutherford, A. & Martin, P., (2001). « L'apport des technologies de visualisation et de synthèse dans l'enseignement des langues », in  Regards sur la didactique des langues, Patricia Raymond & Claudette Cornaire (eds.), Editions Logiques : Montréal, pp. 105-1315. Articles (most recents)

Germain-Rutherford, A (Ed.), Evaluation in the Context of Globalisation . OLBI Working Papers Vol.4.  OLBI Publications. (2012)

Germain-RutherfordA.,  Eid, C., Fadel, F. (2012). Interculturalités: examens interdisciplinaires de plusieurs axes de tensions créatrices. Chemins actuels, No73, (November 2012). pp.1-18

Germain-Rutherford, A & Piccardo, E. (2011). Deux regards sur le CECR, Synergies Europe, Groupe d’Etudes et de Recherches pour le Français Langue Internationale (Gerflintn°6pp. 15-24 Enrica Piccardo,

Germain-Rutherford, A., Clément, R. (Eds.). 2011. « Adopting or adapting: how European is the Common European Framework of Reference?”, Synergies Europe, Groupe d’Etudes et de Recherches pour le Français Langue Internationale (Gerflintn°6/2011

Germain-Rutherford, A. & Knoerr, H. (Eds.), Individual Plurilingualism and Multilingual Communities in a context of official bilingualism, OLBI Working Papers, Vol.2(1). OLBLI Publications. (2011)

Germain-Rutherford, A. (2011) Des stratégies engageantes pour des étudiants engagés: un alignement nécessaire pour des apprentissages durables et de qualité. Actes du colloque International TICEMED 7 et La Didactique et les TICE: “ Les representations et le statut de l’enseignant à l’ère du numérique, Éditions de l’Université Antonine (UPA), Beirut, Lebanon. May 2010. pp. 229-256

Stickler, U., Beaven, T., Ernest, P., Emke, M., Germain-Rutherford, A., Hampel, R., Hopkins, J. & Stanojewic, M., (2010). From the Editors: stepping stones to teaching languages with technology” Teaching English with Technology – Developing Online Teaching Skills Special Issue, 10(2), pp.1-4.

Beaven, T., Ernest, P., Emke, M., Germain-Rutherford, A., Hampel, R., Hopkins, J. & Stanojewic, M. & Stickler, U. (2010). “Needs and challenges for online language teachers: the ECML project DOTS.” Teaching English with Technology – Developing Online Teaching Skills Special Issue, 10(2), pp.5-20.

Germain-Rutherford, A., Kerr, B. “Faculty Development E-Module for Professional Acculturation in Canadian Higher Education” FormaMente: International Research Journal on Digital Future, V. 4 (2009), issue 3-4. pp. 181-215.

Germain-Rutherford, A., Kerr, B. (2008). “An Inclusive Approach to Online Learning Environments: Models and Resources”, Turkish Online Journal of Distance Education, April 2008, Vol. 9 No.2, pp. 64-85; Code in ERIC: ED501110

Germain-Rutherford, A., Kerr, B., Charlier, B., Moura, A., Mvoto Meyong, C., & Villa, G., (2007). « Une conception inclusive d’environnements d’apprentissage en ligne : modèles et ressources possibles », La Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire (RITPU), 2007. Vol 4 No. 3, pp. 20-34, Montréal.

Multimedia

Germain-Rutherford, A., Martin, P. (2005). Phonétique Corrective et Prosodie du Français, 2nd Edition (2005)  http://courseweb.edteched.uottawa.ca/Phonetique/

Germain-Rutherford, A. (Ed.) 2005. Teaching Large Classes: 115 ideas from 18 3M Teaching Fellows’ Voices. A series of three DVDs. The Centre for University Teaching (CUT), University of Ottawa https://3mcouncil.stlhe.ca/initiative/teaching-large-classes-115-ideas-from-18-3m-teaching-fellows/

United Kingdom Bookmaker CBETTING claim Coral Bonus from link.